Obilazak Motovuna, Pule i put kući 03.05.2019.

Updated: Jul 16, 2019

I tako kreće treći dan našeg puta po Istri. Nakon brzog doručka uputili smo se napokon u obilazak Motovun-a. Stvarno je poseban gradić na vrhu brda i sa bilo koje strane se pruža pogled na gotovo cijelu Istru. Odmah smo otišli u šetanje po zidinama gdje se plaća ulaz, no stvarno pristojna cijena - 25 kuna.Definitivno morate to proći jer pogledi sa te strane se me mogu ni opisati, ni vidjeti na slikama kako je to zapravo fantastično.

Nakon toga prošetali smo gradom i njegovim starim kamenim ulicama. Tu nema šanse da se guraju kolica pa smo stoga uzeli kolkanicu, malog utrpali u nju i gas 😊. Stvarno gdje god smo se okrenuli bili smo fascinirani građevinama i starinama koje nas okružuju.. Ulice same po sebi su nešto posebno.

Zaputili smo se onda u art galeriju 5 kula Motovun gdje su bile izložene fotografije olujnog nevremena u ovom krugu. Stvarno fanscinantno! Iz te galerije se popne i imate pogled na grad i okolicu kroz stare prozore i prozorčiće koji su vjerujem bili namjenjeni za obranu.

Pri povratku je glavna ulica gdje je niz restorana čiji stolovi su smješteni uz sami rub zidina. Tako da ukoliko želite ručati uz savršen pogled onda dođite u Motovun jer je stavrno, ali stvarno prekrasan grad!

Spaketirali smo se, popili kaficu i odlučiti poći za Pulu. Domaćini su nam uzeli prtljagu, odveli nas do našeg auta i tako smo nastavili put. Opet putovanje kroz središte Istre ne daje osjećaj da ste na moru nego kao da se u npr. Lici ili Gorskom kotaru. Stižemo u Pulu, malo se vrtimo po uličicama jer su više-manje sve jednosmjerne no tu je navigacija bez koje nigdje 😊😃. Dogovorili smo se sa kumovima iz Karlovca naći tu jer su i oni odlučili na jednodnevni izlet. Parkiramo, dogovaramo se sa njima i idemo prema središtu grada gdje prolazimo kroz Zlatna vrata.

Ekipa

Zlatna vrata

Nastavljamo kroz staru jezgru, sve je puno malih kafića, restorana i slastica. Nalazimo se sa kumovima i naravno uzimamo sladoled 😃😃. Rijetko gdje ima tamna čokolada, ali tu je fantastična!

I u ovom gradu imamo osobnog vodića, sestru od Magdalene koja nas provodi kroz grad i njegove znamenitosti. Odmah smo nastavili do spomenika palim borcima i naravno do nezaobilazne Arene. Spomenik palim borcima i žrtvama fašističkog terora u Puli je skulptura hrvatskog akademskog kipara Vanje Radauša, također poznata i pod naslovom Pobuna Hrvata u mjestu Villefranche de Rouergue. Izrađen je 1952. po narudžbi tadašnje republičke vlade kako bi se obilježila pobuna muslimanskih (bošnjačkih) i hrvatskih pripadnika 13. SS Handžar divizije protiv njemačkih pretpostavljenih u francuskom gradu Villefranche-de-Rouergue 1943. godine

Pulska Arena sagrađena je u 1. stoljeću, tijekom vladavine cara Vespazijana, istodobno s najvećom i najpoznatijom građevinom te vrste, Koloseumom u Rimu. Građena je od domaćeg vapnenca, a u srednjem vijeku Arena je korištena za viteške turnire i sajmove kada je, smatra se, mogla primiti oko 20.000 gledatelja.

Malo smo se tu fotkali, kupili koji suvenir i nastavili do dvojnih vrata. Dvojna vrata, poznata i kao Porta Gemina, naziv su dobila zbog dva polukružna otvora koja su vodila u grad, a sagrađena su u razdoblju od 2. do 3. stoljeća na ostacima starijih gradskih vrata. Vrata su bila ukrašena trima polustupovima s kompozitnim kapitelima, dok ponad njih reljefni vijenac povezuje kompoziciju u harmoničnu cjelinu. Na lukovima su još uvijek vidljivi prorezi pomoću kojih su se vrata zatvarala i onemogućavala nepoželjnima ulaz u grad.

Dalje nas put vodi do Herkulovih vrata. Herkulova vrata u Puli nalaze se između dvije okrugle, vjerojatno srednjovjekovne kule. Arhitektonski skromna vrata izgrađena su od neprofiliranih kamenih blokova na čijem je vrhu, iako jedva prepoznatljiva, uklesana Herkulova glava na kojoj se razaznaju brada, kovrčava kosa i toljaga. Moguće je kako se radi o zaštitnom znaku grada, čemu u prilog ide činjenica da je puno ime rimske Pule bilo Colonia Iulia Pollentia Herculanea.

Tako smo posjetili i Augustov hram. Hram izvorno posvećen boginji Romi i caru Augustu, tipična je hramska konstrukcija, nastala između 2. godine prije Krista i 14. godine nakon Krista Tijekom svoje povijesti hram je mijenjao svoju izvornu funkciju pa je služio kao kršćanska crkva i spremište žita. U 19. stoljeću pretvoren je u muzej kamenih spomenika sve do bombardiranja tijekom Drugog svjetskog rata kada je gotovo u potpunosti uništen. Rekonstrukcija je izvršena od 1945. do 1947. godine, a danas ponovno ima funkciju lapidarija.

Još smo malo prošetali, popili kavicu na trgu i krenuli lagano prema doma.

Tako je završio naš obilazak obale Istre. Ima tu još puno toga za vidjeti, no vremenski smo bili ograničeni jer je u subotu i nedjelju padala kiša pa nam je to skratilo put. Sve u svemu fantastičan odmor, prekrasne građevine, prekrasno otvoreno more iz bilo kojeg grada i arhitektura koja oduzima dah. Središte Istre šume, planine, bez osjećaja da ste zapravo blizu mora. Gdje god da smo došli ljudi su bili gostoljubivi, prijazni, gotovo nestvarno. Još jednom pohvale na smještaju u Villa Borgo i Megabon.eu koji je imao fantastičnu ponudu, jer da nismo tamo to vidjeli sumnjam da bi napravili ovakav pothvat. Do sljedećeg posta uzivajte, budite pozitivni i kreativni 😊